petak, 23. ožujka 2012.

JA POJEDOH HLJEB


Ova priča navodno potječe iz Španjolske. No, kao i mnoge popularne, ima svoje inačice u drugim zemljama. Priča ide ovako: 

Tri čovjeka – dvojica iz grada, jedan sa sela – krenu na hodočašće u Meku i dogovore se da na putovanju dijele svu svoju hranu. Ali sa sobom nisu ponijeli koliko treba i na kraju ostane im samo toliko brašna da mogu ispeći jedan maleni hljeb.
Kad se hljeb pekao, ljudi iz grada počeše mudrovati. „Kruha nema dovoljno za trojicu“, reče jedan. „Treba nam plan“, dočeka drugi. Priklone oni glave jednu uz drugu pa reknu onom trećemu, seljaninu: „Kruha za svu trojicu nema dovoljno. Hajde da ga ostavimo do jutra pa neka ga onaj tko usni najljepši san sam pojede“. Seljanin pristane.
Ipak, kad su dvojica iz grada zaspala, lukavi seljanin ustane i pojede hljeb. Ujutro seljanin se prvi probudi, ali ostane ležati kao da spava. Čuo je kako se ona dvojica iz grada nešto došaptavaju. „Ja ću reći da su me dva anđela odnijela u nebo“, reče prvi.
„A ja ću reći da su me dvojica anđela odnijela u pakao“, reče drugi.
Seljanin tad učini kao da se iz sna prenuo: „Kako?! Pa zar ste se već vratili!?“ poviče.
„Kako to misliš?“ upitaju ona dvojica građana.

„Ah, usnio sam dva anđela koji dođoše pa jednoga od vas dvojice odvedoše u raj, a drugoga u pakao. Ni sanjao nisam da ćete se ikad odonud vratiti, pa ja pojedoh hljeb!“

Nema komentara:

Objavi komentar