nedjelja, 16. studenoga 2014.

ŠKOLA STRANIH JEZIKA ARCOBALENA

Ime ove škole nastalo je od složenice talijanskih riječi arcobaleno što znači duga i balena kit, stoga ne čudi da školu predstavlja simpatični kit iz mašte koji je zaštitni znak ove škole. Arcobalena je kit uvijek spreman za igru i pustolovine kojima istražuje nepoznata prostranstva, a duga načinjena od slova imena, koja ga nadkriljuje, predstavlja raznobojno šarenilo jezika koji se mogu učiti u ovoj školi. Osim talijanskog, ovdje možete naučiti engleski, francuski, njemački, nizozemski, portugalski, španjolski, ruski, mađarski i poljski. Ime i koncepti rada još je 2003 godine osmislila direktorica škole Martina Šifkorn Labazan koja je dugi niz godina radila kao profesorica talijanskog i francuskog jezika u školama i Pučkom otvorenom učilištu.
Učenje stranih jezika za najmlađe se na žalost odvija samo na engleskom jeziku i to od tri godine starosti mališana. Nastava je organizirana tjedno u vrtićima Smiješak, Sv. Josip, Loptica i Tratinčica te u prostorijama škole gdje su u ponudi dva tečaja: Hippo and Friends i English Adventure.

Svi zainteresirani mogu prisustvovati oglednom satu sa svojim mališanom kako bi vidjeli da li način ranog učenja engleskog jezika odgovara njima, njihovim interesima i potrebama. U školi postoji veseli kutić za djecu s puno interaktivnih igara, šarenih stolova s još šarenijim pripadajućim stolicama, puuuno bojica, papira i drugih materijala koji se koriste u nastavi. Mi pohađamo tečaj Hippo and Friends u malenoj grupi od oko 8 mališana i jako jako volimo svoju učiteljicu Maju koja nas uvijek ugodno iznenadi lako pamtljivim simpatičnim pjesmicama, igrama i zabavnim zadacima koje svi s oduševljenjem prihvaćaju. Maja je izuzetno vesele naravi i vrlo nježna, no unatoč prvom dojmu ima potpunu kontrolu nad svime i odličan je autoritet zaigranim mališanima. Svidjelo mi se kako je uspjela zainteresirati za nastavu i one najtvrdokornije mrgude i transformirati ih u veseljake koji s oduševljenjem vrlo aktivno sudjeluju u nastavi i jedva čekaju svoj sat engleskog. Puno je smijeha, plesa i pjevanja i svaki puta čujem neku novu pjesmicu koju je mališan naučio u školi Arcobalena.

U školi se crta, putuje, mašta, rješavaju zanimljivi logični zadaci, pridružuju riječi, igra se šarenim kartama, igraju igre poput ledene kraljice i leti, leti, a često se poigraju i s junacima iz svojih udžbenika poput lutke nilskog konja ili majmunčića… Ponekad se čak dogodi da se i povede čitava rasprava o korištenju nekih riječi, jer mališani poput malenih spužvi upijaju sve što čuju i to onda povezuju s onim što uče. To zna biti urnebesno jer mališani brane svoj stav te i na ovakav način puno novog nauče i usvajaju. 

Za one roditelje koji žele konkretne informacije o metodologiji rada po kojoj se radi u našoj grupi (za ostale ne znam, valja Vam se raspitati) mogu reći slijedeće: Ugrubo, svaki sat započinje vokabularom, usvajanjem nekoliko riječi koje se onda ponavljaju uz igru i pjesmice, total psysical response metodom nadograđuju se rupe tzv. scaffolding procesom. Taj se proces odnosi na pružanje kontekstualne potpore kroz korištenje pojednostavljenog jezika, koje modelira učitelj uz pomoć slika i grafike, zajedničkog i suradničkog učenja gdje se znanja nadograđuju i hands-on metodom pristupa učenju. To otprilike izgleda ovako - prvo se kreće s nekoliko nabacanih informacija, tzv. neredom informacija, koje se potom spremaju u ladice, zatim se iste popunjavaju i spajaju s novim lekcijama postepenom nadogradnjom. Osim usmenog usvajanja riječi, rečenica i pravilnog izgovora pokazalo se da se kombinacijom ponavljanja riječi, igrama, pjevanjem, crtanjem i korištenjem radnih listova koriste i lijeva i desna polutka mozga sinkronizirano, stoga se materijal bolje pamti i duže ostaje pohranjen. Total psysical response metoda je učenja koja je bazirana na kombinaciji govora i akcije. Metodu je usavršio profesor psihologije dr. James J. Asher s fakulteta San Jose State University. 

Budući da je najranija dob kod djece izuzetno osjetljiva i mališani su veliki individualci iz tog se razloga svakom mališanu treba pristupati s osobitom pažnjom i prilagoditi svoj pristup svakom ponaosob. Vrlo je malo potrebno kako bi mališan te dobi izgubio motivaciju za rad, stoga je od izuzetne važnosti uspostaviti pozitivne stavove o školi i učenju jezika kako u školi, tako i kod kuće u okrilju doma. Naša učiteljica zbog svega toga u vrlo rijetkim slučajevima daje "bad red" ocjenu, eventualno se tu može pronaći koji crveni nosić, no u našoj grupi se to nikada nije dogodilo jer su dječaci i djevojčice jako motivirani i zabavljeni, atmosfera je vrlo opuštena, jako zabavna i izuzetno poticajna stoga za tim do sada zaista nije bilo potrebe. Na kraju sata, jedan od mališana pozove roditelje gdje se u kratko prezentira što su radili taj dan kroz primjere, što je super jer kao roditelj volim biti informirana o tome što mi mališan radi i kako napreduje. Svi su uvijek veseli i rado sudjeluju na satu pa na kraju sata dobiju smješkića u radnu bilježnicu, neki slatkiš ili neku drugu nagradicu koju jako cijene. Zna se dogoditi da nevoljko napuštaju svoj sat jer u žaru učenja u potpunosti izgube pojam o vremenu, pa zna kapnuti i suzica jer se tako brzo moraju rastati.

Inače, u razgovoru s učiteljicom saznala sam da je ona u svom diplomskom radu obrađivala temu alternativnih i tradicionalnih koncepta učenja jezika i kroz svoje istraživanje je došla do zaključka kako je u ovoj dobi tradicionalna frontalna nastava u blagom vodstvu nad Montessori i Waldorfskom metodom. Temeljem svojih istraživanja, ona se odlučila za kombinaciju najuspješnijih metoda iz oba svijeta. Stoga je ove godine frekvencija na pojedinom satu manja jer radi na koncentraciji koja je u modernom načinu života dosta ugrožena. Osim toga, učiteljica je vrlo koncentrirana na osluškivanje potreba onih zbog kojih sve to i čini, naših mališana. Oni diktiraju aktivnosti i tempo, a ona sve prilagođuje grupi kako bi oni na koncu od svega toga imali najviše koristi. Čini mi se uspješno. Moj mališan koji baš ne voli pjevati i plesati u društvu jer je to njemu "glupo" (u biti ga je uvijek bilo sram) sada bez problema pjeva iz sveg glasa sve pjesmice koje su do sada naučili. Me - happy :P

Škola Arcobalena redovito se predstavlja na turističkim manifestacijama i već tradicionalno sudjeluje svojim zabavnim programom i zanimljivim igrama na Renesansnom festivalu.
Ukoliko želite posjetiti svoj ogledni sat to možete učiniti osobno na adresi:
Trg mladosti 16a, Koprivnica (iznad Raiffeisen banke) ili se predbilježiti na njihovim web stranicama

www.arcobalena.hr i putem telefona 091/5170255; 098/823549 ili elektroničke pošte: arcobalena@kc.t-com.hr

Nema komentara:

Objavi komentar